Cağaloğu :Bir kitap kurdunun sevdiği yer

    

 Her adım attığınızda huzuru hissedeceğiniz,rüzgarın estiği vakit kitap kokusunu duyabileceğiniz nadir bir yerdir Cağaloğlu...Kitap okumayı sevenlerin gizli sığınağıdır burası...
     Kitap okuma hevesim başladığı dönemlerde herkes gibi belli yerlerden alıyordum kitaplarımı,zamanla kitap aldığım yerler bana sanki marketten herhangi bir ürün alıyormuş hissi yaratınca hem kitap okumayı bıraktım hemde almayı. Cağaloğlu'nu keşfedene kadar. İstanbul'u keşfetmeye karar verdiğimde bir yerden başlamalıyım demiştim kendime,her zaman gittiğim Orhan Kemal il halk kütüphanesinin biraz daha ilerisine yani Beyazıt'a gitmeye karar verdim.Beyazıt  modern bir görünüme sahip olsa bile ,nereye baksanız geçmiş zaman izleri oradadır.
     Bab-Ali ve Ankara caddesinde zamana karşı direnen kitapçılar hala bulunmaktadır.İlk keşfettiğim ve uzun yıllar sadece oradan kitap aldığım yer bile zamana karşı direnmektedir.Caddeleri gezdiğiniz zaman eskisi kadar kitabevi maalesef yok, kapanan kitabevleri yerine yiyecek içecek sektörü yer aldı.Ara sokaklarda kaybolma gibi bir huyunuz varsa, birçok geçmiş zaman kitapçılarını keşfedebilirsiniz.Bir çok yayınevinin dağıtım ve genel merkezi hala buradadır,Nuruosmaniye caddesini sonunda doğru aşağıya inip yolun sonunda sağa döndüğünüzde ticarethane adlı bir sokak göreceksiniz bu sokağa adım attığınızda bildiğiniz çoğu yayınevinin genel merkezi ve dağıtım yerini göreceksiniz.Eğer bir kitap kurduysanız buraya gitmenizi öneririm.
     Cağaloğlu'na gittiğim vakit yaptığım en büyük keyiflerden biri  bir fincan kahve eşliğinde herhangi bir yerinde kitap okumaktır.Gittiğim çoğu yerde kitap okumuşluğum vardır ama burada aldığım tat diğerlerine benzemez.
      


    

Yorumlar

Popüler Yayınlar