Yeni Hikaye Yazmaya Başlarken


Uzun zamandır aklımda olan bir hikâye vardı. Dönüp dolaşıp ne zaman bana hayat vereceksin diye düşüncelerime girerdi. Yaklaşık üç hafta önce hiç aklımda yokken kahve içmeye gittiğim bir mekânda defterimi açıp bu hikâyenin kurgusunu yazmaya başladım. Bir düşünceden doğan bu hikâye kurgusunu yazdıkça ilginç olmaya başladı.
Hikâyeyi yazmaya başladığımda hiçbir şekilde şu kadar sayfa olacak diye düşünmem bir okuyucu gibi nasıl olacağını merak ederek yazarım. Çünkü olay örgüsünü gidişatı o an aklımla ne hayal ettiysem onu yazabiliyorum. Bu hikâyeyi yazmaya başlarken ana karakter olarak seçtiğim kişi daha önce sıkça karşılaştığım ama kendisi ile hiç muhabbetim olmayan birinin benim düşünceme göre bu şekilde olsaydı nasıl olurdu? Sorusunun cevabı karşılığıydı. Böylelikle onun hakkında kendi düşünceme göre yazmaya başladım. Şu ana kadar 6 sayfa yazdım. Yazmaya başlamadan önce en baştan okuyorum bir okuyucu gözüyle… Eksik yanları ya da o an hoşuma gitmeyen bir cümle var ise değiştiriyorum. Daha önce yazdığım yazılardaki hatalarımı yapmamaya çalışıyorum.



Kitap okuyan her insanda bu huy var mı bilmiyorum ama yolda yürüdüğüm zaman karşılaştığım insanlar hakkında hikâye yazmayı ya da o an bir hikâye yazıyorsam o hikâye nasıl bir karakter olarak yansıtabilirim diye düşünüyorum. Bazen doğaçlama bazen de planlı olarak hikâye yazabiliyorum. Doğaçlama yazdığım zaman o an ne hissediyorsam onu döküyorum kâğıda ama planlı yazıyorsam ve anlatmak istediğim mesaj zor ise bu süreç uzun olabiliyor.
Hikâyemi bitirdikten sonra samimiyetine güvendiğim arkadaşlarımın okuması için gönderiyorum. Eleştirilere her zaman açığım çünkü yaptığım hataları bir başkasının gözüyle bulmam benim için daha iyi oluyor.

Bu hikaye vermek istediğim mesaj diğer yazdığım hikayelere göre çok farklı. Aslında herkes hayatı boyunca yaşadığı bir durumdan etkilendiğim için de yazmaya başladım diyebilirim.umarım en kısa sürede bitirir ve burada  yayınlarım.

Yorumlar

Popüler Yayınlar