Bir Keşf-i Alem Yazısı:Cihangir

Bugün Keşf-i Alem için yola çıktığımda aklımda gitmek istediğim yer çok farklı bir yerdeydi ama ben yanlış bir yola girince kendimi Cihangir'de buldum:))Eğer Taksim'in kalabalığında kaçıp kafanızı dinlemek istiyorsanız Cihangir'i tercih edebilirsiniz.Cihangir'i ilk keşfettiğim de herkes gibi bende Firuz ağa 'da bir kahve içtim
Daha çok mahalle kahvesi havasında bir yer olduğu için pek de rahat edemedim açıkçası,rahatlıkla kitabımı okumaya başladığımda herkesin bana baktığını hissettim.Eğer Firuz Ağa'ya gidecekseniz kalabalık olarak gidin,daha keyifli zaman geçirebilirsiniz.Cihangir'de bir çok ünlü ikamet ediyor ama ben hiçbirine sokakta rastlamadım.Hani olur da aklınıza bir kaç ünlü görelim derseniz, bu beklentiye girmeyin derim.
Bugün Cihangir'in sokaklarında kaybolarak gezdim diyebilirim.Her sokağında  ayrı bir hayat izleri gördüm kendimce
Geçmiş ve geleceği aynı anda bulabileceğiniz sokaklar görebilirsiniz.
Gündüz sakin ve huzurlu bir görüntü sergileyen Cihangir akşamları ise tam bir yaramaz çocuğa dönüşüyor.Gündüz gezdiğim için gece vakti sadece arkadaşlarımdan duyduğum kadar biliyorum.
Bundan 2 sene önce bir arkadaşımla merak ettiğimiz bir kişinin takıldığı mekanı bulmak için Cihangir'e gelmiştik.O yeri bulana kadar her sokağa girdik ama yeri bulduğumuzda  pek de bizim gireceğimiz bir ortam olduğunu görünce hayal kırıklığına uğramıştık.
Yorulduğum vakit bir kahve molasını hak etmiştim kendimce:))Etrafıma baktığımda dikkatmi çeken bodrum altı bir merdiven gördüm. Merak edip o tarafa doğru gittiğimde çok güzel bir 3.nesil kahvecilerden olan Dose coffee keşfettim.
Küçük ve çok güzel bir atmosferi olan bir yer,kahveniz aldıktan sonra bir yer seçip saatlerce oturabilirsiniz.Yorgunluk kahvemi içerken, mekanda çalınan müzikler insana ayrı bir keyif veriyor.B mekanda benim en çok dikkatimi çeken ise bu kısım oldu;
gerçekten burdaki kitapları okumasanız bile onlara bakarak kahve içmek daha farklı bir tat veriyor.Bu gün benim için gerçekten kaybolduğum sokaklarda farklı yerler keşfetmeme sebep oldu.Diğer çektiğim fotoğrafları instagram.com/olmayankelimeler den görebilirsiniz.En yakın zamanda gitmeniz dileğiyle...






Yorumlar

Popüler Yayınlar