Bir Keşf-i Alem Yazısı:Kuzguncuk

Kuzguncuk'u ilk kez Buket Uzuner'in Kumral Ada Mavi Tuna kitabında keşfetmiştim.Kitabı okuduğum her cümlede Kuzguncuk'u gözlerimin önüne geldiğinde "Acaba böyle bir yer gerçekten var mıdır yoksa yazarın hayal ettiği bir yer mi ?" diye hep aklımdan geçirirdim.Üsküdar benim için çocukluğumun başkenti ise Kuzguncuk, okuduğum kitabı canlanmış haliydi. Balat nasıl eski bir mahalle ortamı varsa Kuzguncuk'ta herkes birbirini tanıyor.Bir nevi Balat'ın Anadolu yakasındaki yeridir.Üsküdar'dan vapurdan indikten sonra karşınıza çıkan otobüslerden hangisine binerseniz binin Kuzguncuktan geçiyor.Benim tercihim yürümekten yana, yürüme mesafesi ile 15 dakika ile Kuzguncuk'a geliyorsunuz.Yürürken Paşalimanı caddesini takip ederken Fethi Paşa Korusu ve Eski İstanbul'dan kalmış dükkanları görebilirsiniz.Kuzguncuk 'a giriş İcadiye caddesi ile başlıyor.
Adım  attığınız andan itibaren farklı bir İstanbul'a giriş yapıyorsunuz.Kentsel dönüşüme uğramamış, eski cumbalı evleri ile mahalle havası soluyacağınız bir yere geliyorsunuz.Yol boyunca çeşitli dükkanlar görebilecek kendinizi çok farklı hissedeceksiniz.ben Ekmek Teknesi dükkanını gördüğümde çok şaşırmıştım:)
Dizideki mahalle ortamı gerçekten burada yaşatılıyor.Sokaklarında gezerken, zamanın durduğunu hissederim hep.Daha doğrusu Kuzguncuk'a giriş yaptığımda zamanın benim için o an durduğunu hissederim.Bazen kendimi bu zamana ait olmadığımı yanlış zamanda dünyaya geldiğimi düşünürüm.İnsanların birbiriyle daha çok vakit geçirdiği çok fazla eşyaları olmasa bile mutlu oldukları  Eski Türk Filmlerindeki aile hayatlarına özenirim.Yaşadığımız hayat kendi yarattığımız kaostan kaçarak devam ediyor.
Bazen boş bir banka oturur , gelen geçen insanları seyreder ve her zamanki gibi onlar hakkında hikaye yazmaya başlarım.keşfetmeye çıktığım zaman çantamda muhakkak yazı defterim ve kalemin bulunur.Çünkü cümlelerim nerede ve ne zaman geleceği belli olmuyor.
Yürümeye başladığım vakit o gördüğüm cumbalı evlerin penceresinden biri beni çağıracağını  gibi hissediyorum. 
Kuzguncuk gerçekten buraya ne kadar yazsam da gidip görmeniz ve yaşamanız gereken bir yer.Diğer çektiğim fotoğrafları instagram.com/olmayankelimeler hesabımdan görebilirsiniz. en yakın zamanda gitmeniz dileğiyle...



Yorumlar

Popüler Yayınlar