Beklemek

        Yaklaşık 2 yada üç ay önce yorumları okuyarak filmi izlemeye karar vermiştim. Filmin adı "Green Book " Türkçe anlamıyla yeşil kitap... Bugünkü yazımda film ile ilgili görüşlerimi değil, filmde duyduğum bir repliğin benim için ne anlam içerdiği hakkında yazacağım. Bu satırları okurken:" Neden  daha önce izlediğin filmdeki bir replik hakkında yazıyorsun ki?" sorusu aklınıza gelmiştir. bazen bir cümle  duyduğunuz ana size bir şey ifade etmez iken bir zaman gelir tam karşınıza yaşadığınız o an ki durumla ilgili çıkabilir. Bugün yaşadığım bir durumdan ötürü bu replik aklıma geldi ve yazmaya karar verdim.
        "Dünya ilk adımı karşıdan bekleyen yalnız insanlarla dolu." bugün aklıma gelen replik buydu. Etrafımdaki insanlara baktığımda herkes ama herkes ilk adımı karşıdan bekliyor." O beni arasın, o bana ulaşsın ilk adımı o atsın." ve benzeri tüm davranışlar bu yönde. Peki neden ilk adımı karşı taraftan beklemek yerine neden siz o adımı atmıyorsunuz diye bir soru sorsam herkes kendine göre bir cevabı vardır. Kendimi düşünecek olursam karşımdaki insan değer verdiğim biriyse her şekilde adımımı atarım lakin aynı şekilde karşılığını alamıyorsam o adımı bir daha atar mıyım? Bana gösterdiği değere göre bu değişir. Araya mesafe koyar bir şekilde benden uzaklaşırsa  o beklediği adımı daha çok bekleyebilir. Bu davranış kişiden kişiye değişebilir.
      Hiç şu şekilde düşündünüz mü? Beklemeden o adımı siz atsanız nasıl olurdu?  Bu adım atma meselesi biz insanların cesaretsizliğinden kaynaklanıyor. Eğer ki o cesaret olsa belki kimse o adımı beklemeden kendisi bir adım gidecek. Hiç kimse bunun cevabını denemediği için bilemiyor. Eğer bir gün o cesareti toplayıp o adımı attığınızda ne olacak bir düşünün. Ya kazanacaksınız  yada kaybedeceksiniz. Bunun sonucu riske girmeden öğrenemeyiz. Peki o adım atma cesareti nasıl gelecek?

Yorumlar

Popüler Yayınlar