Bir Keşf-i Alem Yazısı: Costa Coffee

 Bazen hayal ettiğiniz bir hikayenin gerçekleşmeyeceğini sadece sizin hayal dünyanızda varolabilceğini düşünebilirsiniz. Her yazımda muhakkak bahsetmişliğim illa ki vardır keşfetme merakım her daim benimledir ve yeni bilgiler öğrenmeye bayılırım. Bugünkü keşf-i Alem yazımda size her zaman gitmek istediğim hep merak ettiğim ve sonunda hayalini gerçekleştirdiğim bir kahve dükkanı olan Costa Coffee anlatacağım.

Costa coffee İngiltere’nin en ünlü kahve dükkanlarında biri dünyanın gittiğim her köşesinde bir şubesini görmek mümkün. Bu kahve dükkanı zincirini ilk keşfettiğim dönem ise gitmek istediğim ülkelerde yaşayan YouTube videosu çekenlerin sıklıkla uğradığı bir yerdi. Ne zaman kuruldu kimler tarafında kuruldu yada ilk açtığı dükkan neresi olduğu hakkında herhangi bir bilgim yok. Sadece kahve dükkanının ortamını ve dizaynını çok beğenmiştim. Peki bu kahve dükkanına gidip bir fincan kahve içmek benim için sadece bir hayal mi olacaktı işte onu bilmiyordum.

Dünyayı keşfetme niyetim hep vardı. Yaşadığım ülkedeki ekonomik şartlar, daha önce çalıştığım işyerindeki yıllık izin prosedürü ve gitmek istediğim ülkelerin vize prosedürlerine rağmen bu niyetimden hiç vazgeçmedim. Aslında bu yazıda sizlere daha çok ifade etmek istediğim durum şu: ne olursa olsun bir niyetiniz bir hayaliniz varsa vazgeçmeyin, çünkü zamanı geldiğinde niyet yada hayal ettiğiniz ne varsa bir şekilde gerçekleşiyor.” Herhangi bir kahve dükkanında kahve içebilirsin neden illaki burada kahve içmek istiyorsun” diye aklınızdan geçirebilirsiniz bazı mekanlar vardır oraya gittinizde aldığınız motivasyon sizi farklı etkiler. Örnek vermen gerekirse İstanbul’da gittiğim kendimi çok iyi hissettiğim bir çok mekan ve yer var, fırsat buldukça da bu yerler hakkında yazı yazar ve sizin de ilginizi çekip oraya gitmenizi sağlayacak bir adım atmanızı sağlarım. Bu şekilde mutlu olmanızı hissetmenizi sağlayacak bir yer bulmuş olmanıza sebep olmaktan kendimi daha çok iyi hissederim. 

Bu yazıda asıl konumuza dönecek olursak; hep bir niyetim vardı diyordum ya Londra’ya gidip orayı keşfetmek ve Costa coffee de kahve içmek… ne kadar beklediğimi bilmiyorum ama zamanı geldi ve ben oraya gittim. 2023 senesi benim tam anlamıyla değişimler yılı oldu diyebilirim. Yılllardır çalıştığım iş yerinde istifamı verip benim bir adım daha iyiye götürecek bir işe başlayıp uzun zamandır ikamet ettiğim yerden ayrılıp başka bir yere taşındım. Ve hiç beklemediğim anda kendimi Londra da buldum.

İşim gereği sıklıkla farkı yerlere seyahat ediyorum. Londra’ya gideceğimi ilk öğrendiğimde o kadar mutlu olmuştum ki aklımdan geçen ilk şey ne kadar sürede kalıp keşif yapabileceğimdi. Fırsat bulduğum her anda kalacağım otelden şehir merkezine nasıl gidebilir En yakın Costa Coffee nerede diye harita üzerinde araştırma yapıp daha önce gitmiş olan iş arkadaşlarımdan edindikleri tecrübeleri ilgili bilgi alıyordum. 

Sonunda beklediğim gün geldiğinde büyük bir heyecan ile uçağa bindiğimde kendimi 4 saat sonra Heathrow havalimanında olacağım için içim içime sığmıyordu. 4 saatlik uçuş bitip Londra’ya adım attığımda hissettiğim mutluluk tarif edilemez bir mutluluktu. Akşam vakti vardığım için kalacağım otele gidip bir güzel yerleşip ertesi gün için erkenden yattım. Sabah gerekli işlerimi hallettikten sonra bana kalan serbest zamanda öğrendiğim üzere şehir merkezine gittim. Dolu dolu 4 saat gezmiştim. Merak ettiğim her yeri gördüm fotoğraflarını çektim. Ve bu gezimin sonunda bi kahve molası vermeyi haketmiştim. Bulunduğum lokasyondaki en yakın Costa Coffee dükkanına gittim. 

İçeri girdiğimde karşılaştığım atmosfer çok iyiydi. Masaların çoğu doluydu ama ben oturabilecek yer bulmuştum. Kasaya gidip kahve siparişimi verip ödemesini yaptıktan sonra kahvemi alıp rahatlıkla oturabileceğim bir yer buldum. Bir taraftan kahvemi içerken bi taraftan insanları gözlemledim. 

Londra, dünyada etnik çoğunluğu çok fazlasıyla barındıran ülkelerden biri. Her kültürden insan görebilirsiniz. Londra’da yaşayan farklı etnik kökenli insanların hepsi Londra’nın  kültürünü benimsemiş bir şekilde yaşıyor. Göçmen alan bazı ülkelerde ise kendi kültürünü gittiği ülkede devam ettirebiliyor, Londra da bu şekilde görmedim. Alışılmışın dışında bir durum, çünkü kendi ülkemde dahil göçmen alan her ülkenin kültürünü hiç bir şekilde benimsemeyen insanlarda var.

Yaşanabilecek bir ülke çünkü kimse kimseye karışmıyor gözlemlediğim kadarıyla 6 bölgeye ayrılmış olan Londra da her bölgenin kendine göre bir düzeni mevcut. Bazı bölgelerde insanı rahatsız edici durumları görmek mümkün. 




Kahvemi içerken aldığım ile yaşadığım mutluluk kelimelerle ifade edilemeyecek kadar zor. Gerçi bu satırları yazarken mutluluğumu hissedebilirsiniz. Mekanı anlatmak gerekirse küçük, sade bir biçimde düzenlemiş standart Costa Coffee düzeni vardı. İstediğiniz yeri beğenip saatlerce oturabilirsiniz. Kitap okumak, yazı yazabilmek ve ders çalışmak için mükemmel bir ortam , ayrıca arkadaşlarla birlikte çok iyi vakit geçirilebilecek bir yer.

Yazdıklarıma burada son verirken, anlatmak istediklerimi iyi şekilde ifade etmiş olmayı diliyorum. Bir sonraki keşf-i alem yazsında görüşmek üzere…

Yorumlar

Popüler Yayınlar