Bir Keşf-i Alem Yazısı: Fil Yokuşu Ve Zeyrek

Keşfettiğim çok yer var aslında ama bilgisayarın başına oturup burda keşfettiğim yerleri anlatmak için yazmaya fırsat yaratamadığım için kendime kızıyorum. Kendimle ilgili o kadar çok yapmak istediğim durum var ki plan yapsam dahi olmuyor maalesef :( O yüzden fırsat yarattığın gibi bilgisayarımın başına geçip bugün gezdiğim yer hakkında yazı yazacağım. Hazır mısınız okumaya?
Kitap okumayı çok seven bir insan olarak en büyük meraklarımdan biri kitabın geçtiği semtleri keşfetmek. Karakterlerin yaşadıkları yeri keşfetmek , kafamda canlandırdığım dünya ile onların nasıl bir yolculuk yaşadıklarını görmek beni mutlu eden nedenlerden biri.Herkes tarafından bilinen bir yazar olan Tarık Tufan'ın kitaplarında seçtiği mekan, özellikle "Beni Onlara Verme" kitabında Fil yokuşu ve Zeyrek semtinden detaylı olarak bahseder.
Kendi yaşamından yola çıkarak Zeyrek semtinde yaşayan insanların hayatını anlatır Tarık Tufan kitabında. Her sayfasını zevkle okudum diyebilirim. Fil yokuşuna gitmek için Eminönü yada Taksim istikametine giden herhangi bir otobüse binerek Vefa durağında inip karşıya geçmelisiniz. Sokağın girişinde uzun bir yokuş beni bekliyordu ama bende yokuşlara karşı idmanlı bir insanım.
Bu semte ayak bastığınızda gerçekten çok farklı bir İstanbul semtine rastladım. Geçmiş ve geleceğin nadir bulunduğu semtlerden biri... Yol boyunca apartman ve ahşap evleri bir arada olduğu ama insanların arasında fark olmadığını hani artık komşuluk dahi öldüğünü düşündüğüm her şey burada devam ediyordu.Sokaklarda gezdikçe daha farklı suretler görmek mümkün.
Baktığım pencerelerde bile huzur ve sevginin bir arada olduğunu hissettim. Zeyrek'ten sokaklarında yürüyerek farkında olmadan Balat oradan da Ayvansaray'a geçmişim farkında olmadan:) 
Burada size ne kadar anlatsam  gidip görmeniz kendiniz keşfetmeniz daha iyi ama önce "Beni Onlara Verme "kitabını okuyun ondan sonra gidin.

Yorumlar

Popüler Yayınlar