Bir Keşf-i Alem Yazısı: Çengelköy

Aslında bu hafta başka biri yeri keşfetmek  aklımda varken son dakika  instagram'da takip ettiğim bir sayfada gördüğüm bir mekan sebebiyle bu haftaki izin gününde Çengelköy'e keşf-i alem turuna çıktım:)
Çengelköy, benim için her sene Ramazan'dan sonra Çınaraltında bir bardak kahve içerek kitap okuma yeridir.Her sene istinasız bunu yaparım.Bir taraftan deniz kokusu diğer taraftan rüzgarın selamladığı ağaçlar olabildiğince beni huzur içinde kitap okumamı sağlar.Tarif edemeyeceğim bir biçimde huzurlu hisseder,dünyanın o büyük gürültüsünü okuduğum kitap sayesinde sessize alırım.
Okuduğum kitaba ara verir, uzun bir süre ağaca bakarak düşünürüm.Bazen elimi ağacın gövdesine koyar o an bana ne anlatmak isterse onu dinlerim.Ve hikayemi yazarım. Çınaraltı'dan çıktıktan sonra sahilde güzel bir deniz havası alarak yürümeye başlarım aklımdaki düşüncelerle birlikte...Yol boyunca çevremdeki insanlara bakar onlar hakkında hikayeler uydururum.
Sahilden sokaklara geçtiğim vakit benim için kaybolma vakti gelmiştir:)Bilmediğim yerlerde kaybolmayı yeni yerler keşfetmeyi ve o anı ölümsüzleştirmeyi   çok severim.Gerçi şuan elimizin altında bulunan akıllı telefonlar sayesinde pek kaybolmak mümkün olmuyor:)Ben interneti açmadığım sürece kimse benim nerede olduğumu bilemez:)
Bu hafta Çengelköy'e gelme sebebim adını daha yeni duyurmaya başlamış olan bir kafe.Adı Müzelik,adı gibi mekanda bulunan her eşya adı gibi müzelik.Bildiğiniz  kafe tarzı bir yer değil.
Şöyle düşünün,salonunuzun bir köşesine okuma köşesi kuruyorsunuz.Müzelik 'te aynen bu şekilde.
Bir fincan kahvenizi alıp bir koltuğa oturun kitabınızı okumaya başlayın vaktin nasıl geçtiğini anlayamayacaksınız.İçeriye girdiğiniz andan itibaren evinizde okuma köşenize geçmiş oluyorsunuz.İlk fotoğrafı gördüğümde buraya gidip  o anı yaşamalıyım deyip bütün planlarımı değiştim.İyi ki değişmişim:)Farklı bir mekan keşfetmek istiyorsanız, özellikle kitap okumayı seviyorsanız burası tam size göre. Ben buraya ne kadar yazıp anlatsam, o anı yaşamanız lazım.Çengelköy ile ilgili fotoğralarım instagram.com/olmayankelimeler den görebilirsiniz. En kısa zamanda Çengelköy'ü keşfetnizi öneririm.Başka bir Keşf-i Alem yazısında görüşmek üzere...


Yorumlar

Popüler Yayınlar