Kitap Güncesi:Okuduğum Bilim Kitapları-1

       Uzun zamandır bu bölüme yazı yazmaya niyetlendiğim halde yazma işini başka bir nedenle erteliyordum.Günceye ilk yazdığım bilimle ilgili olunca bu yazacağım yazıda da devamını getirmek istedim.
       Bilim insanoğlunun hem korktuğu hemde merak ettiği bir alan,günümüz insanı gerek sosyal medya gerekse izledikleri dizilerden bilimi merak etmeye başlıyor.Korktuğu kısma gelirsek, bilim sorgulayıcı ve bir durumuna netlik kazandırmadan kolay kolay inanamaz.İnsanoğlu bazı dogmatik düşünceler sebebiyle bilime bir bakımdan bu şekilde yaklaşıyor."İnancımıza ters düşer" Her din olgusunda bu durum geçerli.Aslında insanlar yaşadıkları dünyayı keşfetmeleri için okumaya başlasalar, kaybettikleri zamana üzülecekler sadece.Fark etmeleri uzun zaman almamasını ümit ediyorum.
    Yazı konumuza gelirsek, izlediğim bir dizi sebebiyle astrofizik dünyasını merak etmeye başladım.Sözelci bir insan olduğum için işin sayısal kısmına girmiyorum bile:)Ama bir yerden başlamak gerekiyor.Hem beni sıkmayacak hem de neyin ne olduğunu öğrenmem gereken kitapları araştırmaya başladım.İlk öncelikle Fizik bilimin ne olduğunu öğrenmek için Metis Yayınlarından çıkan Walter Lewin "Fizik Aşkına Gökkuşağının cunda Zamanın Eşiğine Bir Yolculuk" kitabı ile temel fizik öğretilerini öğrendim.
           Genel olrak neyi ne olduğunu bu kitapla öğrenebiliyorsunuz.Kitapta okuduğum her cümlede hayretler içerisinde vay be diyerek okumuşumdur.Çünkü öyle bir sistemde kurulmuş bir dünyada yaşıyoruz ki öğrendikçe insan gerçekten hayretler içerisinde kalıyor.Bitirdikten sonra Teoriler hakkında bilgi edinmem gerektiğini anladım.İlk başta benim için anlaşılır bir kitap bulmam gerekiyoırdu. Sonuçta sıkıcı bir üslupla yazılan bir kitabın okuması da sıkıcı olur.Bu yüzden bu teorileri öğrenmek için Ntv popüler çizgi bilim setini tercih ettim.Hem akılda kalıcı hemde anlaşılır bir şekilde yazmışlar.
      Zamanla öğrendiklerim artıkça daha fazla bilgi öğrenmek için farklı kitaplar araştırmaya başladım.Bir sonraki kitap güncesinde görüşmek üzere iyi okumalar:)


Yorumlar

Popüler Yayınlar