Bir Keşf-i Alem Yazısı: Treasures Decoded 1

   Bu başlığa genelde gezdiğim yerler hakkında yazı yazardım. Sonra verdiğim ismi düşününce dedim ki "Madem keşfettiğin yerler hakkında yazıyorsun o zaman yaşadığın dünya ile ilgili öğrendiğin yeni keşifleri de yaz."
     Uzun zamandır konu olarak ilgimi çeken belgeselleri İnternet üzerinden takip eder izlerim. Özellikle evren  astrofizik vb. belgesellerin hemen hemen çoğunu izlemişimdir. Bugün buraya yazacağım belgesel olan Treasures Decoded, konu açısından diğer izlediğim belgesellerden farklı bir belgesel. Dünya tarihinde açıklanması mümkün olmayankeşifler hakkında sizi hayrete düşürecek bilgiler veriyor.
    Treasures Decoded, toplam 5 bölümden oluşuyor. Ben daha uzun olmasını isterdim. Şu ana kadar üç bölümü izledim. Diğer iki  bölümü izlemyemeden burada yazmak istedim. İlk bölüm "Torino Kefeni" adını taşıyor,ve Vatikan 'da muhafaza edilen bir kefen... Bu kefen Hz. İsa' ya ait olduğuna dair düşünülen ancak gerçek mi sahte mi olduğu kanıtlanamamıştır. Ayrıntı fazla vermek istemiyorum çünkü izlemeniz daha iyi olacaktır. İkinci bölüm;en büyük mısır piramidi önünde olan ve yapımı diğeelerinden farklı olan bir sfenks... Antik Mısır hakkında güzel bilgiler içeren ve yapım aşamasındaki mühendislik becerisi öğrendikçe hayrete düştüm. Üçüncü bölüm filmlere konu olan El Dorado;istilacılar tarafından yok edilen bir halkı anlatan, çok farklı açıdan bakmamı sağlayan bir bölümdü. 
     Son iki bölümü izledikten sonra görüşlerimi tekrardan buraya yazayacağım. Umarım merakınızı uyandırıp bu belgeseli izlerseniz ne mutlu bana😊

Yorumlar

Popüler Yayınlar