Bir Dizi-film Güncesi: Mahallede Güzel Bir Gün - A Day İn The Neighborhood

Merhaba,

Rüzgârın ıslık çalarak estiği yağmurun naif bir biçimde yağmaya çalıştığı günden, burada yazacaklarını nasıl ifade edebilirim düşünceleri ile bugün yazımı yazmaya başlıyorum. Kendimi bildim bileli film izlemeyi severim. İster sinemada olsun ister evde konusu yâda okuduğum yorumları şayet beğenirsem o filmi izlerim. Burada fırsat buldukça anlattığım film ve dizi yorumlarından artık herkes gibi dizi ve film izlemeyi sevdiğimi anlamışsınızdır:)

  Bugün burada anlatacağım filmin adı: Mahallede Güzel Bir Gün, Tom Hanks başrolde oynadığı yönetmen Marielle Heller olduğu iyi bir kadroya sahip, Micah Fitzerman-Blue ve Nuh  Hepster'ın  1998 yılında  yazdığı “ Can You Say... Hero?" makalesinden esinlenerek  dram türümde 2019 yapımı bir filmdir. İzlenecek film listemde uzun süredir duran bir filmdi, nihayet şu günlerde kendime olan bol vaktim sırasında bu filmi izledim.



Tom Hanks ‘in canlardığı  “Fred Roger “ karakterinin bir nevi biyografisi olan bu filmde dikkatle izlediğimde Amerikalıların Barış Manço’su diyebileceğimiz bir adam. Barış Manço gibi hayatı boyunca çocuklara karşı öğretici, davranışlarında pozitif duyguların ne olduğunu öğreten yeni bilgiler öğrenmeyi sağlamayı amaç edinen birisiydi.



İzlemeyi bitirdikten sonra, bir nevi kendi içsel muhasebesini yaparken buluyor insan. Özellikle filmin bir sahnesinde Tom Hanks karşısındaki karaktere o an kendisini olduğu gibi seven insanı bir dakika boyunca düşün dediği sahne sonunda sizde onunla birlikte düşünüyor ve bir dakikanın sonunda kendiniz mutlu hissetmenize sebep oluyor.


Kabullenmenin, duyguların ve hoş görünün insan hayatını aslında ne kadar değiştirebileceğini anlatan nadir filmlerden biri. İzlerken gerçekten nokta atışları yapıp “Ben nerede hata yaptım .” sorusunu soran bambaşka bir insan olmanıza sebep olabileceğini düşündüğün ve izlemenize sebep olmak istediğim bir film…

 

 


Yorumlar

Popüler Yayınlar