Bir Keşf-i Alem Yazısı: Living in New York- Haruday

 

Keşfetmek , yeni bilgileröğrenmek istediğim evrende küçücük ama benim çok büyük olan bir dünya var.  Farklı kültürler, yaşam tarzları her zman ilgimi çekmiştir. Ilerde  bir gün o fırsatı yaratbilirsem en büyük hayallerimden biridir gitmek istediğim ülkeleri keşfetmek için yollara düşmek. Bu hayalim ne zaman grçekleşir bilmiyorum.

Bugünkü Keşf-i Alem yazımda size bir kaç önce keşfettiğim bir youtube kanalından bahsdeceğim. Genelde yurt dışında yaşayan Türklerin,orada yaşama tecrübelerini aktardığı videoları izlemektn büyük keyif duyarım. Bu tarz videolar izledikçe Youtube size ilginizi çekecek farklı kanallar öneri olarak sayfa akışınızda karşınıza çıkarıyor.Harudayy adlı Youtube kanalını bu sayede keşfettim.

Daha önceki Keşf-i Alem yazılarımın birinde yaşamak demeyelim de kısa bir süre olsa vakit geçirmek istediğim şehirlerden biri olan New York Brooklyn hakkında bir yazı yazmıştım. New York benim her zaman benim ilgimi çeken,  eğlence, sanat, bilgi ve kültür anlamında her şeyi içinde barındırdırğı bir sanat ve kültür merkezidir bana göre. Fimlerini izlediğiniz her yabancı oyuncunun Hollywood’tan önce uğradığı ilk durak Broadway’dir. Dünyada British Library ve Library of Congress’ten sonra en geniş kitap arşivine sahip New York Public Library buradadır.



Kütüphaneden söz etmişken, bu kütüphane 1895 yılında  kapılarını açmıştır. Kitap arşivinde bir kitap kurdunun ömür boyu kalmak isteyeceği yegane kitaplarla dolu bir yerdir burası. Ana binası Manhattan Bryant Park’ta yer almak üzere New York şehri içerisinde 92 farklı noktada şubesi vardır. Bu bilgiyi ilk öğrendiğimde çok şaşırmıştım. Kütüphane denilince aklıma gelen tek bir yerde bulunan içerisinde sayısız bilgi barındıran bir yer, başka bir şube si olmayan ama banka şubesi gibi şhrin farklı noktalarında kütüphanenin de yer alması gerçekten beni öğrendiğime şaşırtan bir bilgi oldu. Hrkesin istediği bir bilgiye ulaşabileceği bir kütüphaneye sahip olan bir şehirde yaşamayı isterdim.


İşte bu şehri merak ettiğim için karşıma çıkan bu öneriyi dikkate alıp karşıma çıkan viedoyu izledim. Gerçekten çok iyi bir şekilde çekilmiş ve tam benim görmek istediklerim karşımdaydı. Bittikte sonra diğer videolarına da göz attığımda aradığım kanalı sonunda bulmuştum.

Haruday adlı bu kanal, New York şehrini tam anlamıyla anlatıyor. Haruday,Güney Koreli eşi ise Fransız özel hayatı hakkında  çok fazla bir şey göremiyorsunuz videolarında, çünkü ne kendisinin ne de eşinin yüzünü görebiliyor sadee seslerini duyabiiliyorsunuz. Anlatmak istedikleri şehri bu sayede öne çıkarıyorlar. Haruday, ingilizce ve Japonca dışında Fransızca öğrenen, dünyanın çeşitli ülkelerini gezmiş, kendi ülkesinde kitap çıkarmış biri. Bunun yanı sıra Friends dizisi hayranı ve bu dizi izledikten sonra New York’ta yaşama hayalini gerçekleştirmiş.




 
Videoları izledikçe bir nevi o insanın hayatına konuk oluyorsunuz.  Hayvanları çok seven bir insan, yeni doğmuş iki kediyi şuan bakımını üstlenmiş belli bir süreye kadar onlara bakımını üstlenip sonrasında gönüllü olarak bakıcılığı bittikten sonra üye olduğu yere geri götürüp başka bir aile tarafından sahiplenmesini sağlıyor.

Yaşadığımız şehirde böyle bir imkanımın olmasını isterdim.malesef ki yaşadığımız hayat standardı bu duruma izin vermiyor. Yeni doğmuş bir hayvanı kendisine bakacak duruma gelene kadr onun gönüllü bakıcılığını üstleniyor sonrasında temelli yaşacağı aileye veriyorsunuz. Belki İstanbul’da böyle bir gönüllü bakıcılık vardır da bilmiyor olabilirim ama kendi ev durumumu düşündüğümde bu hayali kendi açımdan gerçekleştirmek zor.

Günlük hayatlarında dikkatimi çeken ikinci nokta ise sabah çok erken bir saatte kalkıp işe gitmeden önce Central Park’ta bir kaç tur koştuktan sonra eve dönüp hayatının geri kalan rutinini yaşıyorlar. Gerçi şuan izlediğim videolarda pandemiden dolayı evde çalışmalarına rağmen sabah yine erken kalkıp koşma rutinlerine devam ediyorlar.

Şehrin her köşebaşında bir kahveciye elinde bir bardak kahve ile dolaşan insan görmek mümkün. Her bir kahveci diğerinden farklı konseptte ,tarzda kahve yapıyorlar. Özellikle unlu mamüller kısmını gördüğünüzde hepsini yeme isteği oluşuyor. İnsanlar birbirine saygı içerisinde yaşadığını düşünürken bir videosunda Black Lives Matter, başka bir videosunda ise Asyalılara yönelik saldırgan tutumuna yönelik görüşlerine denk geldiğimde, her şehirde olduğu gibi her ne kadar iyi olduğunu düşünsem de aslında karanlık bir yüzü olduğunu anlıyorum.

New York, yazmakla bitiremeyeceğim bir şehir, bu şehri daha yakından tanımak ve öğrenmek istiyorsanız keşfettiğim bu Youtube Kanalının linkini buraya bırakıyorum. Umarım yazımı sonuna kadar okuyup ilginizi çekecek bir yazı yazmışımdır. Bir sonra ki Keşf-i Alem yazısında görüşmek üzere.




Yorumlar

Popüler Yayınlar