Bir Keşf-i Alem Yazısı:Yaşayan bir mahalle;Balat

İnstagram'da Balat fotoğraflarını gördüğümden ilk günden beri kafama koymuştum gitmeyi.Dikkatinizi çekti mi bilmiyorum ama Türk filmlerinin yegane set yerlerinden biridir.Hatta hatırlatacak bir kare ile göstereyim
Bu ev ve sokak Türk filmlerinde çoğu sahnesinde endamını göstermiştir. Balat'a adım attığınızda farklı bir dünyaya giriş yapıyorsunuz.İstanbul'un şehirleşmiş, sanayileşmiş semtlerinden uzak mahalle havasını tekrar soluyabileceğini hissettiyor insana.Eminönü'de indikten sonra tekrardan otobüse binmeyip yürümeyi tercih ettim. Mesafe uzun ama yürüyerek etrafımı daha fazla keşfedebiliyorum.Özellikle bahar aylarında gidilmesi keşfedilmesi gereken bir yer yalnız haftasonları gitmenizi tavsiye etmeyeceğim çünkü elinde fotoğraf makinaları ile gezen insanların  bir fotoğraf karesine farkında olmadan dahil olabilirsiniz. Balat'ta yaşayan çocuklar alışkın ki fotoğraf çekilmeye siz söylemeden hemen poz veriyorlar size.
Herkes birbirini tanıyıp selam verebiliyor, şuan yaşadığımız ilçelerde hayat telaşından hangi insanın insana selam verdiğini görebildiniz mi hiç?Adım  attığınız andan itibaren farklı bir huzur kaplayacak içinizi,Balat bu kadar değildir tabii.Mutluluğu sokakta arayan herkes için bir cennettir.
Buraya ne kadar yazsam Balat gidip kendi gözlerinizle görmeniz gerekir.Çünkü her insana farklı duygular hissettirebilir.
Balat'ta keşfettiğim iki tane güzel kahveci var.Coffee Department ve Cumbalı kahve.

İki kahveciye de farklı zamanlarda gittim.Cumbalı kahve bana kahve içmeye yeni başladıysan buraya gelmelisin havası hisettirdi. Mekanın tasarımı taşıdığı adla çok güzel bir şekilde uyum sağlamış.
Coffee department ise ben iyi bir kahveseverim diye düşünüyorsanız gitmeniz gereken bir mekan.İyi bir kahvesever tarafından tasarımı  yapılmış farklı tatlarda kahve içmek isterseniz buraya gelebilirsiniz.
Balat ile ilgili yazacaklarım şimdilik bu kadar, belki bir gün yazacağım bir yazıya mekan olarak seçebileceğim bir yer.Fotoğrafların devamını instagram.com/olmayankelimeler  den bakabilirsiniz.En yakın zamanda keşfetmeniz dileğiyle...



Yorumlar

Popüler Yayınlar