Kitap Güncesi:Marslı

Bir kitabı okumadan önce benden önce okuyanların yorumlarına bakarım.Okuduğum yorumlarda eğer ki kitap bana hitap etmiyorsa kitabı almayı düşünmem.3 sene önce izlediğim bir dizi sayesinde Astrofizik bilimine merak saldım.Baştan söyleyeyim ben sözelci bir insanım sayısal konusunda  çok iyi değilimdir:))Böyle bir insana en kısa cevabı 7 sayfa olan bir astrofizik bilimini nasıl öğretebilirsiniz?Aklıma koyduğum bir kesinlikle yaparım ve Astrofizik bilimiyle ilgili herşeyi öğrenmeye başladım.Ve hala öğreniyorum.
Asıl konumuza gelince, burada anlatmak istediğim hayatımızda bazı kitaplar yada filmler ki bu insandan insana değişir bir şekilde etkiler.Bu kitabı iki sene önce tüyap kitap fuarı bittikten sonra gördüm ve 2015 tüyap kitap fuarında aldım.Bilim kurguyu severim ve her türlü kitabını okur ve filmini izlerim.Kitabı okuumadan evvel okuyanların yorumuna baktım, çoğu astrofizik hakkında fazla bilgileri olmadığı için genel geçer yorum yapmışlardı.Kitabında evvel filmini izledim ve gerçekten çok beğendim.
Kitaba gelince, büyük bir keyifle elimde bir fincan kahve ile alıp okumaya başladım.Canlı bir varlık belirtisi olmayan bir gezegen,tek başına hayatta kalma mücadelesini veren ve umudunu kiç zaman kaybetmeyen bir insanın hikayesiydi.Bu romanı okurken benim en çok dikkatimi çeken yaşamsal varlığını devam ettirebilmek için kimya bilimini kullanma bilgisiydi.Tahminince okuyan çoğu kişi gözden kaçırmıştır.En basitinden elinde elementlerle kimya ve botanik  bilgisi ile su elde ederek kendi için yiyecek ürün üretmiştir.Sizi bilemiyorum ama bu durum benim çok ilgimi çekti.Kitabı bitirdikten sonra kendimce kimya bilimini nasıl öğrenebilirim diye araştırma yapmaya başladım bile:))
Eğer astrofizik ile ilgileniyorsanız sizin için güzel bir başlangıç kitabı der ve kitaplığımdaki yerini alır:))


Yorumlar

Popüler Yayınlar