Mehmet Said Ve Rumeysa'nın Hikayesi

Yaklaşık iki senedir bu iki karakterin hikayesini yazmak için kendi çapımda bir nevi araştırma yaptım. Hikayeyi oluşturma sürecim genelde şu şekilde gelişir: Yakın çevremde oluşan bir olaydan etkilenirim yada yaratacağım karakter kendisini anlatıp hayat vermem için sürekli beynimin bir köşesinde benimle konuşur. Yazmaya karar  verdiğim vakit ilk önce yazıda olması gereken karakterlerin nasıl bir insan olacaklarına dair yazmaya başlarım.Fiziksel özellikleri, nasıl biri olduklarına dair her şey... 
Bu aşamayı atlattıktan sonra sıra olayın geçeceği yeri seçmek. Genelde olayın geçeceği yeri gezdiğim yerlerden karar veririm. çünkü karakterimin sosyo ekonomik durumu ve yaşadığı çevre, başından geçeceği olayla bağlantılıdır.Bu aşamayı da bitirdikten sonra olay örgüsünün nasıl olacağını düşünmeye başlarım. birbirine bağlantılı karakterler nerede karşılaşacak  olay nerede başlayacak ve benzeri gibi...
Sonra yazma sürecim başlar. Yoğun bir tempoda çalıştığım için bilgisayarımın başına ancak fırsat bulduğum vakit oturabiliyorum. kışın daha çok vakit bulabiliyorum, yazın genellikle keşf-i alemde olduğum için her an yazma fırsatı bulamıyorum. 
Genelde bütün yazarlar yazacağı romanın ilk cümlesini nasıl yazması gerektiği için bir şekilde bekler. İlk cümleyi yazdıktan sonra gerisi zaten çorap söküğü gibi gelir. Bir bölümü içime sinene kadar sil baştan yazarım. Sayfa uzunluğuna göre ya bölüm bölüm yada bir kerede yayınlarım. 
Mehmet Said Ve Rumeysa, artık yazma vaktinin geldiğini hissediyorum. Hazırlık sürecimin bir kısmı tamam geri kalan süreçte oluştuktan sonra bir bardak kahvemi yanıma alıp yazmaya başlayacağım. Her hikayeyi yazmaya başladığım vakit ben değil karakterlerim konuşmaya başlayacak.

Yorumlar

Popüler Yayınlar