Bir Keşf-i Alem Yazısı: Coffee Talks


Keşfettiğim mekânlarla ilgili yazılarım o kadar çok birikti ki artık bir yerden yazamaya başlayıp yayınlamam gerekiyor. Havalar bu aralar soğuk olduğundan dolayı keşif yapamıyorum. Haliyle blogta Keşf-i Âlem kısmı hariç diğer bölümlere fırsat buldukça yazmaya çalışıyorum. Ama bugün silere çok güzel bulduğum bir mekan hakkında yazacağım.
Starbucks, hayatımıza girmeden önce bildiğimiz iki kahve kültürü vardı. Türk kahvesi ve Neskafe… Bunun dışında Türk insanı olarak başka kahve nedir bilmezdik. Bu tarz kahve markaları hayatımıza girdikten sonra yeni bir meslek ortaya çıktı. Barista yani kahve uzmanı. Size hazırladığı kahveye sütle şekil veren yada sütsüz kahve içiyorsanız içtiğiniz kahve aromasının nasıl olduğunu anlatan güzel insan diyebiliriz. İş hayatına atılana dek bende kahve nedir bilmezdim. Çünkü biz anne bardağımda kalan bir yudum neskafe içen çocuklardandık. İş ve arkadaş ortamı sayesinde kahvenin nasıl bir şey olduğunu, kahve3 içerken aromasını nasıl alabileceğini, hangi demleme stilinde kahvenin daha iyi lezzet alabileceğimi gittiğim her kahve dükkanında içtiğim kahvelerle öğrendim. Evet ben bir kahve bağımlısıyım. Günde bir fincan kahve içmezsem o günün pek iyi geçtiği söylenemez. Kısa bir kahve tarihi için bu kadar cümle yeter bence.
Coffee Talks, keşfettiğim kahve dükkânlarından biri. Beşiktaş Ihlamurdere caddesinde yer alan bu kahve dükkanı konsept olarak gayet güzel hazırlanmış bir mekan.Hani kitabınız alıp arka fonda hafif bir müzikle kitap okuyabileceğiniz harika mekanlardan biri. Gittiğim süre zarfında bilgisayarı ile çalışan öğrenci yada beyaz yakalı görmedim.
  Konsepti anlatmak gerekirse, siyah beyaz fon ağırlıklı, duvarlarında usta şairlerin mısraları ile donatılmış aynı uyum içerisinde masa sandalyeler mevcut.

Kullandıkları kahveler Ekvator bölgesinde yetiştirilen farklı aromalara sahip kahveleri kullanıyorlar.

 Gittiğimde içtiğim kahvenin Colombia kahvesini daha farklı mekanlarda içtiğim diğer Colombia kahvelerinden farklı buldum. Bunun sebebi üreten firmanın öğütme ve  kavurma şeklinden dolayı olabilir. Kahvenizi hangi tarzda isterseniz o şekilde hazırlayabiliyorlar.
Sunumları çok güzel alışmış olduğumuz kahve sunumlarından farklı.


Yazımın en başında da dediğim gibi yorgunluk kahvesi yada keyif kahvesi içmek için ve yolunuz da Beşiktaş üzerindeyse tercih edebileceğiniz bir kahve dükkanı. Tabii müdavimi olduğunuz bir yer yoksa…




Yorumlar

Popüler Yayınlar