Bir Keşf-i Alem Yazısı: Güney Kore'yi Her Yönüyle Anlatan İnsan Gizem Hwang

Merhaba,
Bugün Keşf-i Âlem bölümü için yeni bir seriye başlıyorum. Bildiğiniz üzere bu bölüme genellikle gittiğim mekânlar ve gezdiğim yerler hakkında yazılar yazıyorum. Malum yaşadığımız bu süreçte eskisi kadar gezme imkânı bulamadığımdan internetten keşfettiğim başka ülkelerde yaşayan insanların yayınladığı vloglar hakkında bir yazı serisinin ilk yazısı ile karşınızdayım. Umarım sonuna kadar okursunuzJ
Eğer içinizde yaşadığınız dünyayı keşfetme merakı var ise, bir yerde sabit kalma imkânınız yoktur.  Bu sabit kalma olayı açıklayacak olursam doğduğunuz andan itibaren yaşadığınız şehirden hiç ayrılmadan bir rutin içersinden yaşayan insanların bulunduğu durumdur. Keşfetme merakı olan bir insanın öğrenmek için elinden gelen her şeyi yapar
Kendimi bildim bileli yeni bilgiler öğrenmeye, keşfetmeyi çok severim. Dışarıdan ne kadar sıkıcı göründüğümü diğer insanlar sayesinde farkındayım. Çünkü elinizde telefon değil de kitap gördükleri zaman sizden kaçmaya başlıyorlar. Sizinle konuşmadan hemen hakkınızdaki kararı veriyorlar. Sen bir git o insanla bir konuş ondan sonra kararını versen ne olur? Hayatım boyunca bu durumla çok karşılaştığımdan bir süre sonra umursamaz duruma geliyorsunuz. Aslında bugün burada size yazmak istediğim bu cümleler değildi. Konu buraya gelince kendiliğinden içimi döküverdim işte.
Farklı ülkelere gitmek, onların kültürlerini, yemek yaşayış biçimleri keşfetmek istemişimdir. Bu hayali gerçekleştirebilmem için gerekli maddi imkânım ve zamanım maalesef ki yok. İzlediğimiz o meşhur Hollywood filmleri ve Güney Kore dizilerinde yansıtılan hayatın olmadığını hepimizi biliyoruz. Peki, bize gerçek sosyal hayatı yansıtan insanları nereden bulabilirim diye düşünmeye başladım. Sonuçta internet denilen sonsuz bilgi kaynağına sahiptim. Youtube internet sitesine girip gitmek istediğim ama bir türlü gidemediğim şehirlerde yaşayan insanların yayınladığı vlogları incelemeye başladım. Son dönemlerde popüler olan youtube ile vlog yayınlamak iyi bir gelir sağlıyor insanlara.
Güney Kore ile ilgili vlogları araştırırken Gizem Hwang  ‘ın vloguna denk gelince izlemeye başladım. Kameraya olan göz kontağı, konuşması ve samimi davranışları ve yaşadığı ülke hakkında iyi ve kötü yanlarını gerçekçi bir şekilde anlatan bir Youtuber.
Kimdir bu Gizem Hwang diye soracak olursanız izlediğim videolardan bildiğim kadarıyla yazayım. Kendisi 3 senedir Güney Kore’de yaşıyor. Evli ve 1 yaşında dünya tatlısı diyebileceğiniz Mina adında bir bebeği var. Hamile kalmadan evvel İngilizce öğretmenliği yapıyormuş. Şimdi ise fırsat buldukça izlemenize sebep olacak vloglar çekiyor. Cilt bakımı rutinlerini yaptığı video ve instagram hikâyelerini izlediğimde kendi açımdan söyleyecek olursam bu kadar işlemi istikrarlı bir biçimde yapamazdım. Balkonun da yetiştirdiği bitkilere o kadar iyi bir şekilde bakıyor ki ister istemez sizde onun gibi bitkilerle ilgilenmek istiyorsunuz.

Günlük yaşamından yanı sıra Güney Kore’de gittiği mağazalarda şayet kamera ile video çekme şansı varsa ayrıntılı bir şekilde vlog hazırlıyor. Yaşadığı şehre gitmiş kadar oluyor oranın kültürünü bir şekilde öğreniyorsunuz.
Yazımı sonuna kadar okuyup Gizem Hwang’ın Youtube videolarını merak ediyorsanız linkini yazının sonuna bırakıyorum. Umarım sizin için okuması keyifli bir yazı olmuştur. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere…

Yorumlar

Popüler Yayınlar