Bir Keşf-i Alem Yazısı: Japonya'da Günlük Hayat -Sergül Kato


Merhaba,
Bir önceki yazdığım blog yazısında merak edip keşfetmek istediğim  ülkeler arasında olan Güney Kore’de yaşayan ve yaşadığı ülkeyi Her yönüyle anlatan Gizem Hwang hakkında yazı yazmıştım. Bugün sizlere merak ettiğim ve gitmek istediğim diğer bir ülke Japonya hakkında ve orada 2008’den beri yaşayan Sergül Kato hakkında olan bir Keşf-i Alem yazısına başlıyorum.
Japonya , başlı başına benim en merak edip hep gitmek istediğim ülkeler arasında ikinci sırada yer alır. Birinci sırada İngiltere’yi çok gitmek istiyorum ama daha orayı her yönüyle anlatan bir youtube kanalı bulamadım. Japonya’yı anlatmaya geri döneyim. Japonya’ya olan merakım ilk önce izlediğim animelerden başladı diyebilirim.  Her ne kadar animeyi yaratan kişinin kafasındaki Japonya’yı görsem bile her zaman ilgimi çekmiştir. Özellikle gitmek gibi bir durumun olursa da nisan ayında gitmeyi tercih ederim çünkü o meşhur sakura ağaçlarının açıldığı ay olarak öğrendiğim için. Tokyo, Osaka ve Kyoto merak ettiğim şehirleri. Aslında İstanbul’un üç yerinde Japon bahçesi mevcut. Lokasyon olarak bana en yakın olan baltalimanı Japon bahçesine sakura ağaçları açıldığı dönemde gidecektim ama bu salgın sebebiyle gidemedim.  Japonya ile ilgili öğrenebileceğim kaynaklar izlediğim animeler ve okuduğum Japon yazarların kitapları ile sınırlıydı. Çok farklı bir insan kişiliğine sahip bir ülke. Bir kere çok sadakatliler, bir amaçları varsa asla ulaşana kadar vazgeçmiyorlar. Sakin görünebilirler ama psikopat yanları da yok değil. İzlediğim filmlerden bunu anlıyorum.  İzlediğim anime ve filmlerde yansıtılanlar bu şekilde peki gerçek hayatta nasıllar?


Bu pandemi döneminde bana en yararlı olan durum bu youtube kanallarını keşfetmek oldu. Sergül Kato’yu aslında 4 yıl önce instagram’ın keşfet sayfasında bir postuna denk gelmiştim ama sonrasında profil ismini unutunca kaybettim diyebilirim. Youtube arama kısmında Japonya da günlük hayat yazdığımda sahip olduğu kanal çıktı karşıma. Sergül Kato sosyal medyayı iyi bir biçimde aktif olarak kullanıyor. Kendisine ait üç kanal var. Japonya’da günlük hayat ve kendi isminde olan iki kanalı takip ediyorum. Japonya’da günlük hayat kanalında, günlük hayatta yaşanılan her şeyi  her yönüyle size anlatıyor. Videoları izledikten sonra aklımda olan Japonya ile gördüğüm Japonya arasında fark gerçekten vardı. Japonya’ya neler ile karşılaşabileceğinizi öğreniyorsunuz bu videolarla
Kendi ismini taşıyan ikinci kanalında ise, okuduğu kitaplar, çocuk yetiştirme de karşılaştığı durumlar ve kendi yaşamı ile ilgili videolar hazırlıyor. Kamera’ya bakarak karşınızda samimi bir biçimde anlatımı videolarını izlememe sebep oluyor.  Bunun yanı sıra yolun neresindeyim adlı bir blog sayfası da var. Yazdıkları okunmaya değer.
Gerçekten Japonya ile ilgili aklınıza takılan hangi soru var ise bu kanalı youtube üzerinden takip edin derim. Çünkü gerçekten her yönüyle anlatıldığı için her sorunun cevabını bulabiliyorsunuz. Umarım yazdığım blog yazısını sonuna kadar okumuş olup Japonya hakkında merak etmenizi sağlamış olurum. Sergül Kato’nun kanal linklerini buraya bırakıyorum.

Yorumlar

Popüler Yayınlar