Bir Keşf- Alem Yazısı :Kanlıca

  Keşf-i Alem yazısı yazmayalı uzun bir zaman oldu. Yeni bir yerler, mekanlar keşfetmek için yollara düşemedim. Hep bildiğim daha önce gittiğim yerlere tekrar gittim. Keşfetme hevesi kalmamıştı bende. Bazen evden bile çıkmak istemiyordum. Bütün gün ya kitap okuyup yada dizi-film izlemek istiyordum. Yazdığım hikayelere ve blog yazılarına bile ara vermiştim. Depresyon durumunda değil içimden bu tarz şeyler yapmak gelmiyordu.

Sonra bir gün instagram da öylesine fotoğraflara bakarken, takip ettiğim profillerden birinin Kanlıca ile ilgili yayınladığı fotoğrafları gördüm. Hiç bir sebep yokken oraya gitme hevesi oluştu içimde. Yaklaşık bir beş senedir İstanbul’u keşif turundayım mekan yada yer olsun fark etmez eğer oraya gitmek istersem bir şekilde ne yapar eder giderim.

Kanlıca’ya gitmeye karar verdiğimde nasıl gidebilirim diye düşünmeye başladım. Kanlıca, Anadolu yakasında Beykoz’a bağlı sahil kenarı bir semt. Fotoğraflar araştırmaya başladığımda ahşap evlerin bulunduğu güzel sakin bir semt olduğunu gördükçe merakım daha da arttı. Kanlıca’ya gitmek için bir çok alternatif yol mevcut. İstanbul’un bir çok güzelliğini de keşfetmek isterseniz, vapurla Üsküdar’a gelin oradan Mihrimah Sultan Cami yakınında olan İETT duraklarından Beykoz yönüne giden her otobüse binebilirsiniz. Sahil boyunca hareket eden otobüste Kuzguncuk, Anadolu Hisarı, Göksu gibi muhteşem doğal güzelliklere sahip yerleri görme imkanınız olacaktır.
İzin günümde havanında güzel olmasıyla yollara düştüm. Kanlıca’ya  vardığımda kulaklığımı takıp çalma listemde olan müziklerle birlikte yürümeye başladım. Sahil boyunca yürümeye devam ettiğimde gördüğüm güzellikler beni hayran bırakıyordu. Güzel kareler yakalamak için fotoğraflar çekmeye başladım. Sahil kenarını gezdikten sonra ara sokaklarına girmeye karar verdim.

Ahşap evleri gördükçe İstanbul hep böyle kalsaydı diye aklımdan geçirdim. Her sokağının ayrı bir güzelliği olan bir semt. 
Kanlıca’nın isminin daha çok bilinmesine sebep olan unsur meşhur olan yoğurdu. Daha tattınız mı bilmiyorum ama yediğinizde diğer yoğurtlara benzemediğini anlayacaksınız. İster sade ister pudra şekerli olarak tadına baksanız da tat farkı kendini ele  veriyor. Kanlıca yoğurdunu tadını merak edip bakmak isterseniz sahil kenarındaki satan dükkandan yiyebilirsiniz. En bilindik yer orası olduğu için orayı tercih ettim.
Kanlıca’yı gidip görmenizi tavsiye ederim. Yaşadığımız şehrin ne kadar güzel olduğunu hatırlatan güzelliğini korumuş nadir semlerden biri.
Bir sonraki Keşf-i Alem yazısında görüşmek üzere.... 

.

Yorumlar

Popüler Yayınlar